Byousoku 5 Centimeter - recenze

6. dubna 2010 v 19:25 | Anita |  Byousoku 5 centimeter
Photobucket

"Poslyš...Říkají, že je to pět centimetrů za sekundu."
"Co jako?"
"Rychlost, jakou padají květy sakur. Pět centimetrů za sekundu."

Byli ještě malí. Jejich rodiče se často stěhovali, často byli nemocní a spíš než na hřišti trávili svůj čas raději v knihovně. On a ona. Byli kamarádi. Nejlepší. Přáli si, aby to tak bylo napořád, aby spolu mohli zůstat navždy...Ale dřív, než to stihli jeden druhému říct, rozdělilo je to, co je předtím dalo dohromady.

Film 5 centimetrů za sekundu vypráví příběh o chlapci jménem Tohno Takaki a jeho dětské lásce Shinoharo Akari, která se na konci základní školy musela odstěhovat daleko od svého nejlepšího přítele, a tak nadále žili a vyrůstali v odloučení. Ani jeden z nich však nehodlal zapomenout, a nadále udržovali kontakt formou dopisů s nadějí, že se opět setkají.

Photobucket

Celý snímek je rozdělený do tří částí. V té druhé pro změnu nahlédneme hlouběji do myšlenek středoškolačky a Takakiho spolužačky Kanae, která je do něj beznadějně zamilovaná, ale přes všechnu jeho laskavost jakoby byl Tohno někde daleko od ní. Někde, kam na něj nemůže dosáhnout, a odkud nevidí to vzácné, co mu leží u nohou. V poslední a nejkratší části pak vidíme dospělého Takakiho, avšak nit beznaděje, která se prolíná jeho dětstvím i dospíváním, zde není o nic slabší. A čas pouze plyne dál...

Byousoku 5 centimeter nabízí příjemné odpoutání od reality do snílkova světa, doprovázené krásnou kresbou a neustále se střídajícími pocity. Hodina jeho sledování mi uplynula bez problémů a nejmenších přestávek jako voda. Jediné, co bych tomuto filmu vytkla, je závěrečný song, který mi trochu pokazil dojem, nicméně je to jen dešťová kapka v oceánu slané vody.

Photobucket

Scénář a režie: Makoto Shinkai
Žánr: Drama/romantika